Care este diferenta dintre SEO si SEM?

readme.ro
Care este diferenta dintre SEO si SEM?

Care este diferenta dintre SEO si SEM?

Search engine optimization (SEO) si search engine marketing (SEM) sunt termeni usor de incurcat daca nu cunosti indeajuns de bine aceste domenii. Majoritatea posesorilor de business-uri online sunt familiarizati cu termenul SEO, insa putini cunosc termenul SEM sau ce diferenta exista intre cele doua notiuni?

Ambii termeni se folosesc des in alternanta, lucru care produce confuzii si mai mari. Este important sa intelegem care este diferenta intre aceste 2 notiuni pentru a sti ce strategie este mai indicata pentru business-ul dvs.

In acest articol, vom lamuri aceasta confuzie creata si vom raspunde la cateva intrebari importante, care va vor ajuta pe viitor sa diferentiati cele doua concepte.

 

Ce este search engine optimization (SEO)?

Search engine optimization (SEO) este o componenta a search engine marketing (SEM). Potrivit Google Knowledge Graph, search engine optimization (SEO) este procesul de maximizare a numarului de vizitatori pentru un anumit site prin asigurarea unei pozitii fruntase a site-ului in lista rezultatelor returnate de catre un motor de cautare.

Industria de SEO este in continua schimbare, iar acest lucru se produce din cauza actualizarii frecvente a algoritmilor Google. Un aspect care ramane constant este structura strategiei de optimizare SEO.

 

Dintre elementele SEO on-site mentionam:

  • Crearea unui continut de calitate si optimizarea eficienta a acestuia: articole blog, descrieri produse etc;
  • Optimizarea vitezei de incarcare a site-ului;
  • Incorporarea naturala a unor cuvinte cheie selectate in meta taguri: title, meta descriere si ALT text;
  • Curatarea si formatarea URL-urilor din site;
  • Integrarea optiunii de partajare a continutului pe retelele social media.
 

Dintre elementele SEO off-site mentionam:

  • Semnale de partajare pe retele sociale;
  • Crearea unui continut de inalta calitate si a unui profil natural de backlink-uri (existenta unor linkuri pe alte site-uri de inalta calitate / autoritate care sa faca trimitere catre site-ul tau in mod natural, fara a face spam);
  • Social bookmarking(Stumbleupon, Reddit);

Si lista poate continua.

 

Ce este search engine marketing (SEM)?

Potrivit Wikipedia, search engine marketing (SEM) este un tip de Internet marketing care implica promovarea website-urilor prin cresterea vizibilitatii lor in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare (SERPS) prin intermediul optimizarii si al publicitatii. SEM include tactici de SEO, precum si alte tactici de search marketing.

 

Ce componente are SEM ?

In afara de search engine optimization (SEO), SEM mai include si utilizarea anunturilor platite(PPC).

In cea mai mare parte a timpului, SEM include strict campanii și activitati de PPC, dar daca utilizati atat SEO, cat si anunturi platite, acestea se incadreaza tot in categoria de tactici SEM.

 

Care este diferenta principala dintre SEO si SEM?

Principala diferenta dintre aceste doua notiuni este faptul ca SEO este pur si simplu o componenta a SEM. Dupa cum am spus, SEM include tactici precum reclamele sponsorizate (PPC) si, de asemenea, componente SMM (social media marketing).

Este important de remarcat faptul ca nu trebuie sa alternati utilizarea termenilor SEO si SEM, deoarece, desi au acelasi scop, nu reprezinta acelasi lucru.

Care tactica de marketing este mai eficienta?

Numerosi specialisti in marketing dezbat subiectul suprematiei dintre cele doua tactici: search engine optimization (SEO) si search engine marketing (SEM).

Parerea noastra este ca alegerea tine de business-ul pe care il aveti si de obiectivele pe care v-ati propus sa le atingeti.

Exista situatii in care PPC (pay-per-click), componenta a SEM, are mai multe avantaje decat optimizarea SEO. De exemplu: daca lansati un site si va doriti vizibilitate imediata, este bine sa creati o campanie PPC, deoarece este o tehnica mai rapida decat optimizarea SEO.

Insa, daca aveti o viziune pe termen lung si va doriti sa va construiti un renume in domeniul in care activati, reclamele sponsorizate nu sunt suficiente, intrucat costurile pentru acestea sunt destul de ridicate, iar rata de conversie este, in general, scazuta. In acest caz, va recomandam sa mergeti in paralel cu o campanie PPC si una SEO.

Desi rezultatele optimizarii SEO se vad dupa o perioada mai indelungata, costurile aferente unei strategii de optimizare SEO vor fi mai mici, ROI-ul este mai mare si puteti sa dobanditi credibilitate in randul utilizatorilor, pe care nu ati putea sa o obtineti folosind PPC.

Pentru a alege cea mai buna strategie, este nevoie sa va stabiliti exact obiectivele si sa va asigurati ca ele sunt realiste si realizabile. Dupa aceea, este important sa intelegeti exact care sunt diferentele dintre notiuni, pentru a vedea care dintre ele va poate facilita implinirea obiectivelor propuse. Doar informandu-va puteti lua o decizie benefica pentru reusita businessului dumneavoastra.

  • Telefon: 0731 00 77 40
  • Email: contact@readme.ro
Copyright © 2023 readme.ro